شیر خشک آپتامیل اچ ام اف نوتریشیا Aptamil HMF در واقع یک پودر غنی کننده شیر مادر و برای تغذیه نوزادان نارس با وزن کمتر از 1800 گرم است. آپتامیل اچ ام اف مخفف Human Milk Fortifier است که می تواند باعث بالا رفتن مواد مغذی در شیر مادر شده و همچنین برای تکمیل تغذیه نوزادان نارس طراحی و فرموله شده است. 

 

نوزادان نارس به کمک تغذیه ای نیاز دارند و اغلب شیر مادر ممکن است نتواند مواد مغذی مورد نیاز برای رشد بدنشان را تامین کنند. آپتامیل اچ ام اف نوتریشیا مکملی است که به شیر مادر اضافه می شود تا نیازهای ویژه نوزادان نارس را برطرف کند. آپتامیل اچ ام اف حاوی ساشه هایی است که می توان آن را به شیر مادر اضافه کرد. محتویات هر ساشه را می تواند به شیر مادر که تازه گرفته شده اضافه کرد و بعد از مخلوط کردن 30 الی 60 ثانیه ای با شیر مادر می تواند به کودک داد. البته از آنجایی که نوزادان نارس تحت مراقبت پزشکی در بیمارستان هستند، ترکیب آپتامیل اچ ام اف با شیر مادر نیز توسط عوامل بیمارستان انجام می شود. اما ممکن است گاهی بعد از ترخیص نوزاد نیز، نیاز به این شیرخشک وجود داشته باشد که آموزش های لازم جهت ترکیب به مادران داده می شود. آپتامیل اچ ام اف نوتریشیا حاوی 50 عدد ساشه 1 گرمی است. همچنین این نکته نیز ضروری است که این محصول تنها در صورتی مصرف می شود که با شیر مادر مخلوط شود و مخلوط کردن آن با سایر شیرخشک ها توصیه نمی شود. 

 

تقویت کننده شیر مادر چیست؟

تقویت کننده شیر مادر یک مکمل غذایی است که می تواند به شیر دوشیده شده شما اضافه شود. این محصولات به صورت پودر هستند که در شیر مادر شما حل می شود. آپتامیل اپ ام اف حاوی کالری اضافی، پروتئین و برخی ویتامین های ضروری است که به رشد و تقویت استخوان در چند هفته اول زندگی کمک می کند.

ساشه اپتامیل اچ ام اف نوتریشیا برای نوزادان نارس

 

آپتامیل اچ ام اف حاوی چه ترکیباتی است؟

آپتامیل اچ ام اف نوتریشیا شیرخشکی تقویت کننده برای نوزادان کم وزن و نارس بوده که حاوی ترکیبات مهم برای افزایش سلامتی این نوع نوزادان است تا سلامت خود را به اندازه کافی به دست آورده و به تغذیه عادی با شیر مادر بازگردند. مهمترین این ترکیبات وجود پروتئین وی هیدرولیز شده شیر گاو است که می تواند بخشی زا نیاز نوزادان نارس را تامین کرده و به تقویت بدن و رشد بهتر عضلات و استخوان های کودک کمک کند. همچنین وجود پروتئین کازئین و چربی شیر گاو نیز می تواند به افزایش توان و قوای نوزاد کمک کند و انرژی بدنی لازم را برای نوزاد فراهم کند. از ترکیبات مهم شیرخشک آپتامیل اچ ام اف می تواند به روغن های گیاهی اشاره کرد. روغن نارگیل یا روغن پالم از جمله تری گلیسریدهای زنجیره متوسط هستند که به تقویت کودک نارس کمک می کنند. در کنار این روغن های گیاهی، وجود روغن ماهی برای تامین امگا 3 و به دنبال آن دی اچ ای و ای پی ای کمک شایانی به رشد مغزی و ذهنی نوزاد و همچنین سلامت قلب او می کند. 

وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر آسکوربیک اسید یا همان ویتامین ث نیز علاوه بر اینکه می تواند در به رشد سلولی بهتر کمک کند، می تواند به تقویت سیستم ایمنی نوزاد نیز کمک کند. آپتامیل اچ ام اف حاوی چربی زرده تخم مرغ نیز می باشد. از ترکیبات دیگر این محصول می توان به برخی از ویتامین های گروه ب، ویتامین ای، برخی از مواد معدنی و ویتامین د3 به همراه زینک و ال تریپتوفان اشاره کرد. 

 


چرا کودک من به شیر مادر و تقویت کننده نیاز دارد؟

نوزادانی که زود به دنیا می‌آیند یا وزنشان کم است، ممکن است نتوانند  تا ذخایر طبیعی پروتئین های مهم خود را ایجاد کنند. استفاده از شیرخشک های مخصوص مانند آپتامیل اچ ام اف می توانند به تامین پروتئین مورد نیاز بدن کمک کند. 

شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای کودک شماست. حاوی بسیاری از کالری ها، پروتئین و ویتامین های ضروری است و برای رشد و توسعه بدن نوزاد ضروری است. بدن شما واقعا هوشمندانه است و می تواند شیر شما را با نیازهای کودک شما تنظیم کند. با این حال، بدن شما
نمی داند که کودک شما زود به دنیا آمده است و ممکن است به برخی مواد مغذی اضافی برای کمک به رشد نیاز داشته باشد. 

در این زمان شیرخشک آپتامیل به نوزادان نارس کمک می کند. منظور از نوزادان نارس نوزادانی است که قبل از هفته 34 بارداری و با وزن کمتر از 1800 گرم به دنیا می آیند. معمولا به این کودکان تقویت کننده شیر مادر داده می شود که باعث می شود تا رشد استخوان های کودک به خوبی اتفاق بیفتد و کودک دچار مشکل در آینده نشود. 

خرید آپتامیل اچ ام اف

چگونه به نوزادم داده می شود؟

تقویت کننده شیر مادر توسط پزشک تجویز می شود. برای شروع، مقدار کمی اندازه گیری می شود و با شیر مادر شما مخلوط می شود، قبل از دادن شیر های تقویت کننده به نوزاد اگر به تقویت کننده شیر مادر برای حداقل 24 ساعت  کودک شما واکنش منفی نشان نداد، 
طی چند روز بعد به تدریج به دوز کامل افزایش یابد.
زمانی که کودک شما برای رفتن به خانه آماده می شود و بیشتر می خورد تغذیه با شیر مادر، تقویت کننده شیر مادر را به روش دیگری توسط پزشک تجویز می شود. عموما بعد از ترخیص کودک نارس شیر خشک آپتامیل اچ ام اف با مقدار کمتری با شیر مادر مخلوط می شود و تا زمانی که کودک نتواند از سینه مادر شیر بنوشد، با بطری شیرخوری به او تقویت کننده و شیر مادر داده می شود. 

 

 

آیا تقویت کننده شیر مادر عوارض جانبی دارد؟

تقویت کننده شیر مادر برای حمایت از رشد نوزادان نارس یا کم وزن برای بیش از20 سال است که ساخته شده است. از شیر هیدرولیز شده (تجزیه شده) گاو ساخته شده است. این امکان وجود دارد که کودک شما به پروتئین شیر گاو حساس باشد. به همین دلیل است که این نوع شیر خشک به مقدار کم در ابتدا توسط پزشک تجویز می شود. مقادیر سپس به تدریج افزایش می یابد تا به میزان مناسب برسد.

 

قیمت آپتامیل اچ ام اف شیرخشک تقویت کننده شیر مادر برای نوزدان نارس

چه مدت کودک من از تقویت کننده شیر مادر استفاده می کند؟

نوزادانی که شروع به استفاده از تقویت کننده شیر مادر می کنند، معمولاً باید تا زمانی که 4 هفته از موعد مقرر خود گذشته باشد، به مصرف آن ادامه دهند. اگر کودک شما بیش از نیمی از غذای خود را به عنوان شیر خشک دریافت می کند، نباید از آن استفاده کنید، زیرا از قبل مواد مغذی کافی در آن وجود دارد. فقط باید به شیر مادر اضافه شود. 

 

آیا کودک من می تواند در حالی که هنوز از تقویت کننده شیر مادر استفاده می کند به خانه بیاید؟

کودک شما به طور منظم وزن می شود. اگر بیش از 250 گرم در هفته اضافه می کند، ممکن است تصمیم به توقف تقویت کننده توسط پزشک گرفته شود. اگر کودک شما هنوز هم در هنگام ترخیص از بیمارستان، از شیر مادر استفاده می کند، از بخش مراقبت از نوزادان  به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه تقویت کننده شیر مادر را درست کنید و زمانی که کودکتان برای ترخیص آماده می شود، به او بدهید.
 

همچنین به این نکات قبل از مصرف آپتامیل اچ ام اف دقت کنید:

  • در صورت عدم تحمل و یا آلرژی به پروتئین شیر گاو از آپتامیل اچ ام اف استفاده نشود.
  • در صورت عدم تحمل لاکتوز نیز نباید از آپتامیل اچ ام اف استفاده شود. 
  • در صورت نقص متابولیک مادرزادی مانند فنیل کتونوری، گلاکتوزمی، کمبود گلاکتوکیناز با پزشک مشورت شود. 
  • این شیر خشک تنها با دستور پزشک و با نظارت پزشک می بایست پس از ترکیب با شیر مادر به کودک داده شود. 

 

 

شرایط نگهداری شیرخشک آپتامیل اچ ام اف:

  • ساشه های آپتامیل اچ ام اف در محیط محافظت شده بسته بندی شده اندو باید به صورت کاملا در بسته و در محیط خشک و خنک نگهداری شوند. (کمتر از 25 درجه و خارج از یخچال)
  • ساشه های باز شده و حاوی پودر مصرف نشده را دور بریزید. 
  • هر وعده را متناسب با مصرف تهیه نمایید. 
  • برای بهترین نتیجه فورا و یا متناسب با دستورالعمل های بیمارستان در مورد شیر مادر غنی شده، شیر تهیه شده را مصرف نمایید. 
  • اگر تغذیه از شیشه شیر انجام می شود، شیر باقیمانده در بطری را حداکثر تا دو ساعت بعد از زمان تهیه دور بریزید.

 

 

این محصول تنها به صورت حضوری در داروخانه به فروش می رسد و امکان فروش اینترنتی آپتامیل اچ ام اف وجود ندارد. برای اطلاع از موجودی این محصول در داروخانه با شماره تلفن 02177703234 داخلی 2 تماس بگیرید.