ژل هیالاریا Hillaria Gel محصولی حاوی هیالورونیک اسید است که برای کاهش ایجاد چسبندگی پس از جراحی در مداخلات لاپارتومیک و لاپاراسکوپیک شکم و هیستروسکوپی استفاده می شود. ژل هیلاریا یک ژل تخصصی است که تنها توسط پزشک متخصص مورد استفاده قرار می گیرد و حاوی هیالورونیک اسید شبکه ای شده، هیالورونیک اسید و سدیم کلرید به همراه سرنگ 5 میلی لیتری و مجموعه ای از برچسب هاست که برای اطمینان از ردیابی محصول (یک عدد برای تحویل به مراجعه کننده و یک عدد برای درج در پرونده) استفاده می شود. 

 

ژل هیلاریا چیست و چگونه عمل می کند؟

ژل های هیالورونیک اسید مانند ژل هیلاریا اسپاد فارمد، عموما در عمل های جراحی زنان و زایمان مورد استفاده قرار می گیرند. ژل هیلاریا برای محافظت از چسبندگی های بعد از عمل های جراحی مانند عمل های جراحی زنان به وجود آمده است. چسبندگی بعد از این گونه جراحی ها به طور مداوم اتفاق می افتد که باعث عوارض جانبی نظیر انسداد روده، ناباروری و عوارض دیگری در حین عمل در زنان می شود. ژل هیلاریا از بروز این عوارض ناخواسته به واسطه وجود هیالورونیک اسید جلوگیری می کند.  عموما بعد از اتمام عمل جراحی، ژل هیالورونیک اسید هیلاریا ضد چسبندگی به طور یکنواخت بر روی زخم های زیرین آغشته می شودد و از چسبندگی جلوگیری می کند.  ژل ضد چسبندگی هیالاریا، یک ژل ضد چسبندگی زیستی سازگار و قابل جذب است که یک مانع فیزیکی برای چسبندگی بین بافتی ایجاد می کند و از مهاجرت و رشد فیبروبلاست جلوگیری می کند.

ژل hillaria مستقیماً بعد از جراحی و قبل از بسته شدن زخم استفاده می شود. حصول اطمینان از اینکه ژل هیلاریا ریشه عصب، سخت‌شکم و رباط‌ها را احاطه می‌کند و تشکیل چسبندگی را به حداقل می‌رساند، ضروری است.  ژل هیلاریا از چسبندگی جلوگیری می کند و برای جراحی دیسککتومی، لامینوتومی و لامینکتومی اندیکاسیون دارد.  ژل هیلاریا توانبخشی بیمار را بهبود می بخشد، دردهای مکرر را کاهش می دهد و تعداد جراحی های مجدد را در نتیجه چنین چسبندگی ها کاهش می دهد

ژل هیلاریا برای چسبندگی لاپاراسکوپی

چسبندگی چیست و چگونه رخ می دهد؟

 چسبندگی‌ها نوارهای فیبروتیکی از بافت‌ها هستند که صفحاتی را که به طور معمول به هم متصل نیستند را به هم متصل می‌کنند و بر ساختارهای آناتومیکی تأثیر می‌گذارند که در غیر این صورت آزادانه در صفحات بافت خود حرکت می‌کنند. یک عارضه جدی و مکرر مداخلات جراحی، چسبندگی در طی سه تا پنج روز اول ایجاد می‌شود و می‌تواند نیاز به جراحی اضافی و بستری شدن در بیمارستان داشته باشد.  تحقیقات ارتباط معنی داری را بین وجود بافت اسکار و پیامد بالینی نامطلوب از نظر افزایش درد ناشی از فعالیت و درد رادیکولار عود کننده پس از شش ماه نشان می دهد. در جراحی ستون فقرات کمری و در جراحی زنان و زایمان چسبندگی ممکن است منجر به درد مکرر کمر و/یا پا درد و اختلال فیزیکی مرتبط با بیمار شود که نیاز به عمل مجدد دارد. استفاده از ژل هیلاریا بعد از اتمام جراحی می تواند از بروز این چسبندگی ها جلوگیری کند. 

 

خرید ژل هیلاریا

هیالورونیک اسید برای رفع چسبندگی:

چسبندگی داخل رحمی (IUA) و چسبندگی مجدد بعد از عمل مشکلات شایع در زنان در سنین باروری است..  ژل اسید هیالورونیک در پیشگیری از IUA و بهبود باروری موثر است که با نام تجاری هیلاریا ساخته و فرموله شده است. تجزیه و تحلیل ها تأیید کرد که استفاده از ژل هیالورونیک اسید در طی عمل داخل رحمی برای بیماران با خطر بالای IUA مفیدتر به نظر می رسد. با این حال، مطالعات بزرگتر و به خوبی طراحی شده در آینده مورد نظر خواهد بود تا اثربخشی و ایمنی آن را در محافظت از باروری تایید شود .

در میان پلیمرهای مختلف که به عنوان پوشش ضد باکتری آزمایش شده‌اند، اسید هیالورونیک و برخی از کامپوزیت‌های آن یک پروفایل ایمنی طولانی‌مدت تثبیت‌شده و توانایی اثبات شده برای کاهش چسبندگی باکتری‌ها و تشکیل بیوفیلم را ارائه می‌دهند.  اسید هیالورونیک و برخی از مشتقات آن برای کاهش/جلوگیری از چسبندگی باکتریایی و تشکیل بیوفیلم در محیط‌های مختلف تجربی و بالینی است.

انسداد روده چسبنده (AIO) به عنوان یک مشکل چالش برانگیز جراحی شکم با افزایش بروز در کودکان و زنان باردار در سراسر جهان شناخته شده است. چسبندگی داخل صفاقی معمولاً پس از جراحی شکم رخ می دهد و اغلب باعث انسداد روده می شود. روش فعلی پیشگیری از چسبندگی شامل تکنیک جراحی خوب و موانع ضد چسبندگی است. یکی از مواد ضد چسبندگی رایج، هیالورنیک اسید است. این ماده به عنوان یک درمان برای انسداد روده چسبنده در کودکان اثربخشی نشان می‌دهد. این به عنوان گامی فراتر به سوی پیشگیری کامل از چسبندگی رایج پس از عمل جراحی شکمی و رحمی عمل می کند.

چسبندگی بافت چیست

 


 

مشخصات ژل هیلاریا اسپاد فارمد:

  • عملکرد بالینی اثبات شده
  • از ایجاد چسبندگی جلوگیری می کند
  • مهاجرت فیبروبلاست را مهار می کند
  • از FBSS یا سندرم جراحی شکست خورده کمر جلوگیری می کند
  • فیبروبلاست ها را کاهش می دهد
  • تعداد یا عملیات مجدد را در نتیجه چسبندگی کاهش می دهد
  • از رشد فیبروبلاست ها جلوگیری می کند
  • از فیبروز پریدورال جلوگیری می کند
  • مناسب برای کاهش چسبندگی در عمل های جراحی زنان و زایمان
  • موثر در مداخلات لاپاراتومیک، لاپارسکوپیک شکم و هیستروسکوپی

 

 


 

ژل هیلاریا چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

همانطور که ذکر شد این ژل تنها توسط پزشک متخصص مورد استفاده قرار می گیرد. دفترچه راهنما نیز در جعبه ژل هیلاریا وجود دارد. 

 پس از اتمام عمل، هیلاریا را به طور یکنواخت بر روی زخم های زبرین که اغلب چسبندگی پس از عمل رخ می دهد، مالیده می شود. پس از پایان یافتن عمل جراحی کاتتر به داخل حفره رحم با استفاده از ژل ضد چسبندگی جراحی هیلاریا قرار می گیرد و باقی می ماند. 

 

 


 

ترکیبات ژل هیلاریا چیست؟

  • هیالورونیک اسید شبکه ای شده 20 میلی گرم
  • هیالورونیک اسید 2 میلی گرم
  • سدیم کلرید 6.9 میلی گرم