پماد موضعی پانژل پانوک شیمی Pannoc Pangel حاوی ترکیب موثر بنزوئیل پروکساید برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها است. بنزوئیل پروکساید موجود در ژل ضدجوش پانژل یک ترکیب آنتی باکتریال قوی است که با نفوذ به پوست باکتری های جوش زای پوست را از بین برده و پوست را ترمیم می کند. نکته مهم در باره استفاده از ژل پانژل قدرت بالای این محصول است. بهتر است از این محصول با مشورت پزشک استفاده نمایید چرا که این مقدار از پانژل برای جوش ها و آکنه های شدید مورد استفاده قرار می گیرد و اصولا برای پوست های تیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به همین دلیل می بایست بعد از استفاده از پانژل از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

 

ژل ضد جوش پانژل محصولی بسیار مناسب برای استفاده پوست های جوشدار و ملتهب بوده که موجب از بین رفتن و کاهش التهابات جوش های قرمز شده و در مدت زمان فوق العاده کوتاه آن ها را درمان و از روی پوست صورت محو می کند. ژل ضد جوش پانژل می تواند به درمان آکنه ولگاریس خفیف، متوسط و شدید کمک بسیاری کند و موجب از بین بردن کومدون ها و جوش های زیر پوستی و سر سیاه و سر سفید شود. ژل ضد جوش پانژل آنتی باکتریالی فوق العاده قوی بوده که از پوست در برابر تمامی میکروب محافظت می کند.

 

ژل موضعی پانژل 10 درصد حاوی بنزوئیل پروکساید

 

سایر محصولات ضد جوش را مشاهده کنید.

 

بنزوئیل پروکساید چیست و نحوه تاثیر آن چگونه است؟

پروبینیوم باکتریوم یا P.Acne مهمترین باکتری مسئول ایجاد التهاب و آکنه است این باکتری در محیط بی هوازی زندگی می کند و بنزوئیل پروکساید با ورود به داخل واحد پیلوسباسه و آزاد کردن اکسیژن باعث از بین بردن آن می شود وقتی تراکم باکتری بر روی پوست کاهش می باد این موضوع باعث کاهش میزان بروز آکنه می گردد .
یک فاکتور موثر دیگر در طی درمان کاهش سلول های مرده در سطح واحد پیلو سباسه می باشد قدرت پاک کنندگی و لایه برداری بنزوئیل پروکساید با کاهش سلول های مرده باعث کاهش جوش می شود.

یکی دیگر از کاربرد های موثر بنزوئیل پروکساید به دلیل کاهش مقاوت باکتری ها به آنتی بیوتیک اثر پیشگیری کننده از عود این ماده است که می تواند آن را به عنوان گزینه مناسبی در درمان نگهدارنده مطرح کند برخی دیگر از درمان های آکنه مانند لایه بردار ها هم جز گزینه های درمانی پیشگیری از عود می باشند.باکتری پی آکنه مسئول اصلی ایجاد التهاب ,تورم, و درد در آکنه می باشد . اولین کمک بنزوئیل پروکساید در کشتن باکتری است این ماده با تخریب روند سنتز DNA باکتری باعث مرگ آن می شود رادیکالهای بنزیل می تواند کلیه باکتری های سطح پوست را از بین ببرد

 

بنزوئیل پروکساید 5 دهه است که به عنوان یک درمان موثر در درمان آکنه شناخته شده است این ماده موثر تا 50 درصد می تواند ضایعات آکنه متوسط تا شدید را در طی سه ماه کاهش بدهد و اگر در رژیم خاص خود به کا برد این نتایج بهتر هم خواهد شد .

بنزوئیل پروکساید از نظر نفوذ به پوست یک ماده منحصر به فرد است زیرا در سطح پوست با شکسته شدن به رادیکال های بنزیل و بنزویک اسید به راحتی می تواند به لایه های عمقی تر اثر کند. این مواد در لایه های عمقی تر باعث رادیکال های بنزوئیل باعث از بین رفتن باکتری های و سلول های ایجاد کننده التهاب می شود همچنین بنزوئیل پروکساید با ترکیبات بالا در مانهای فوق تشدید می کند  یک درمان نه خیلی گران در درمان آکنه ملایم و متوسط می باشد.

 

ژل ضدجوش پانژل 5 درصد

 

نحوه عملکرد بنزوئیل پروکساید در پوست

 نحوه نفوذ در پوست

بنزوئیل پروکساید در آب  حل نمی شود ولی به سادگی در چربی محلول است . بنابراین وقتی بر روی پوست استفاده می شود به سادگی از لایه های چربی پوست جذب می شود و به پوست نفوذ می کند حتی  به راحتی می تواند به داخل واحد های پیلوسباسه که توسط چربی مسدود شده اند نفوذ کند .

این نفوذ می تواند تا 90 درصد باکتری های داخل واحد پیلو سباسه را از بین ببرد بنزویک اسید تقریبا مانند اسید سالیسیلیک – یک درمان کلاسیک دیگر در حوزه آکنه- عمل می کند .بنزویک اسید می تواند وارد جریان خون شود و توسط کلیه ها سریعا متابولیزه شده و از بدن خارج می شود.

ژل ضد جوش پانژل پانوک شیمی 5 درصد


رادیکالهای بنزویل

رادیکالهابی بنزیل یک نوع از رادیکال آزاد هستند که دو اتم آزاد برای اتصال دارند که می توانند در طی پروسه ایی به نام اکسیداسیون , اکسیژن در داخل بافت آزاد می کنند و باکتری p آکنه نمی تواند در حضور اکسیژن رشد کند و باعث مرگ باکتری ها وکاهش تراکم آنها می شوند.

هرچند پوست با استفاده از آنتی اکسیدانها با رادیکالهای آزاد مبارزه می کند و از ورود آنها به پوست جلوگیری می کند . در جنگ بین آنتی اکسیدان هایی مثل توکوفرول و رادیکالهای بیزویل 90 درصد توکوفرول ها از بین می روند به همین خاطر ایده مناسبی است تا بعد از بنزوئیل پروکساید یک مرطوب کننده حاوی آنتی اکسیدان استفاده شود تا آنتی اکسیدانهای از بین رفته پوست برگردد.

 

خرید ژل پانژل 10 درصد

 

 


 

مشخصات پماد پانژل پانوک شیمی 10 درصد:

  • درمان آکنه و لگاریس متوسط و شدید و یا افراد با پوست تیره و مقاوم (ترکیب 10 درصد)
  • از بین برنده باکتری های پوست
  • از بین برنده کومدون های سر سیاه و سرسفید (جوش های زیر پوستی) (Comedolytic)
  • تحریک پذیری کمتر پوست به واسطه ترکیب ماده اولیه دارویی در پایه آب
  • درمان نگهدارنده جهت پیشگیری از آکنه مجدد
  • درمان جوش های بدن ( کمر ، باسن و .. )
  • جلوگیری از رویش مو به داخل پوست

 

پماد پانژل 5 درصد بزرگ ۶۰ گرمی ضد جوش

 


 

نحوه مصرف ژل موضعی پانژل:

پانژل را میبایست به توصیه پزشک مصرف کنید و یا از روش زیر تبعیت نمایید.

بزرگسالان و کودکان بالای 12سال، هنگام شب از محصول به صورت موضعی  وفقط روی جوش ها استفاده کنند و بعد از 1 تا 5  ساعت ( بانظرپزشک ) پس ازمصرف ژل صورت خود را بشویند . درصورت عدم رعایت موارد فوق ممکن است موجب لک شود.

پس از درمان، جهت پیشگیری از عود به صورت هفته ای یک بار مصرف شود.

پانژل 50 میلی گرم ( 5درصد ) برای افراد با پوست حساس و روشن

پانژل 100 میلی گرم ( 10 درصد ) برای افراد با پوست تیره و یا مقاوم به درمان

 

 


 

ترکیبات پماد پانژل پانوک:

بنزوئیل پراکسید هیدروژن 10 درصد یا 5 درصد هیدروژل. هیدروکسید سدیم. پروپیلین گلایکول

ژل موضعی پانژل بنزوئیل پروکساید 5 درصد

 


 

توصیه هشدار و عوارض مصرف پانژل:

  • این کرم حساس بوده و ابتدا مطمئن شوید که روی پوستتان اثر منفی ندارد ( مقدار بسیار کمی را روی قسمتی از پوست خود بمالید و در صورت قرمز نشدن پوست با خیال راحت از این کرم استفاده کنید )
  • از مصرف هر داروی دیگر در موضع استعمال این دارو از یک ساعت قبل تا یک ساعت بعد اجتناب شود.
  • از تماس با چشم پرهیز گردد. در پوست های حساس و افراد با پوست روشن توصیه می‌شود از فرآورده ملایم‌تر (Pangel 5%) استفاده گردد.
  • از مصرف همزمان سایر فرآورده‌های ضد جوش یا پوسته‌ریز، بدون دستور پزشک خودداری شود.
  • ژل ضد جوش پانژل روی نواحی آسیب‌دیده یا تحریک شده پوست نباید استعمال شود.
  • این فرآورده را بیشتر از ۶ هفته استفاده نکنید، مگراینکه باپزشک مشورت کرده باشید.
  • به هنگام مصرف دارو از مواجه بیش از حد با نور مستقیم خورشید اجتناب شود.
  • این ترکیب ممکن است باعث از بین رفتن رنگ مو و یا پارچه‌های رنگی شود.
  • به علت خشکی پوست ازمرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید.
  • دارو در محل مناسب و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • در طول درمان از ضد آفتاب مناسب پوست استفاده شود.