اگر به دنبال مصرف مکمل های تغذیه ای حاوی کلاژن باشید، حتما نام کلاژینو را شنیده اید. یکی از بهترین مکمل های کلاژن ساز خوراکی در ایران پودرهای کلاژینو است که تحت لیسانس برند فرانسوی ویشاردی تی کو  تولید و در شرکت صنایع غذایی فال به سفارش شرکت صنایع غذایی دراژه در ایران بسته بندی شده است. 

کلاژینو موجود در بازار دارای دو شکل و رنگ می باشندکلاژینو آبی و کلاژینو صورتی، دو نوع مکمل تغذیه ای هستند که برای تامین کلاژن مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار می گیرندیک نوع از این مکمل دارای کلاژن دریایی با بیوتین و زینک و.. بوده و به رنگ صورتی به تولید رسیده است.

 

خرید کلاژینو

 

نوع دیگر این مکمل فقط حاوی کلاژن دریایی می باشد و به رنگ آبی به تولید رسیده استکلاژینو آبی یک مکمل تغذیه ای تخصصی برای پوست و مو و ناخن است که فقط حاوی کلاژن می باشد. کلاژینو صورتی، به غیر از اینکه دارای کلاژن هیدرولیز شده می باشد، حاوی برخی از ویتامین ها و مواد مغذی دیگری به نام ویتامین ث، بیوتین، زینک، هیالورونیک اسید و … می باشد.   این نکته نیز قابل ذکر است که کلاژینو آبی و کلاژینو صورتی باعث چاقی صورت نمی شوند.                                                                                                                                                             

 

کلاژینو آبی را می توان به عنوان یک مکمل تخصصی تر برای حفظ سلامت پوست شناخت. کلاژن پپتید تنها ترکیب موجود در پودر کلاژینو آبی است. کلاژن دریایی دارای پپتیدهایی است که هر کدام می توانند منجر به تولید کلاژن بیشتر در پوست شوند و جوانی پوست را افزایش دهند. به همین خاطر، کلاژن دریایی می تواند برای زیبا کردن پوست شما و صاف کردن آن، غوغا کند.

کلاژن و ژلاتین تقریباً یکسان هستند. ژلاتین فقط نسخه فرآوری شده این پروتئین رایج است. بزرگترین تفاوت بین پپتیدها و ژلاتین در نحوه حل شدن آنهاست. مکمل‌های پپتید کلاژن وزن مولکولی کمی دارند، بنابراین می‌توانند در آب سرد یا گرم حل شوند و ظاهراً هضم آنها آسان‌تر است.

اما ژلاتین فقط در آب داغ حل می شود. هضم ژلاتین حل نشده نیز می تواند برای معده افراد کمی سخت باشد. از آنجایی که پپتیدهای کلاژن می توانند به راحتی در آب با هر دمایی حل شوند، پپتیدهای کلاژن در محصولات کلاژن سازی پوست استفاده می شوند.

تفاوت کلاژینو آبی و کلاژینو صورتی

 

۱ کلاژن از ماهی

آیا تا به حال کسی به شما گفته است که پوستتان مانند پوست ماهی نرم است؟ احتمالش خیلی کم است، اما اگر خوب فکر کنید پوست ماهی واقعاً نرم بوده و علت آن این است که کلاژن نوع ۱ با غلظت بسیار بالایی در پوست آن وجود دارد. کلاژن نوع ۱ فراوانترین پروتئین موجود در بدن انسان است و بیش از ۸۰ درصد پروتئین‌های پوست را تشکیل می‌دهد و مابقی آن نوع ۳ است. باتوجه به اینکه اکثر کلاژن‌های دریایی از پوست ماهی بدست می آید به آن کلاژن ماهی نیز گفته می‌شود.

این پروتئین از برخی گونه های ماهی که در آب های سرد زندگی می‌کنند مانند ماهی سالمون بدست می‌آیدو تا یک و نیم برابر جذب بهتری نسبت به انواع دیگر کلاژن دارد و در اصطلاح دسترسی زیستی بهتری نسبت به باقی دارد. دلیل دسترسی زیستی بهتر آن کوچک بودن ذرات این نوع کلاژن است که باعث می شود تا ذرات کلاژن راحت تر و سریعتر در سیستم گوارش جذب شوند و به بخش های مختلف پوست، استخوان ها و مفاصل منتقل شوند و در سیستم گردش خون بدن، کلاژن دریایی به عنوان بهترین منبع کلاژن معرفی شود.

 

2 - کلاژن از عروس دریایی

کلاژن عروس دریایی با خواص آنتی اکسیدانی خود به پیشگیری و ترمیم آسیبهای ناشی از فاکتورها و عوامل محیطی مانند اشعه UV و همچنین آسیبهای همراه با افزایش سن کمک می کندپپتیدهای این پروتئین دریایی دارای یک ترکیب بسیار منحصر به فرد از آمینواسیدها هستند، به خصوص حاوی غلظت بالایی از گلایسین و هیدروکسی پرولین هستند که موجب تحریک ساخت این پروتئین در پوست می‌شوند.

عروس دریایی دارای پروتئینی ساختاری پیچیده است که در حفظ قدرت و استحکام پوست تاثیر چشم گیری دارد. کلاژن استخراج شده از عروس دریایی از نوع شماره یک است که بهترین پروتئین شناخته شده برای حفظ ساختار پایه ای یک پوست زیبا و استخوان های مستحکم استعلاوه بر موارد بالا از حیوانات دریایی دیگر مانند: توتیا دریایی و صدف‌ها نیز جهت تولید کلاژن استفاده می‌شود.

 

فرق کلاژینو آبی و صورتی چیه داروخانه آنلاین

 

  |||    ||| 

 

پودر کلاژن کلاژینو بیوتی، یا کلاژینو صورتی علاوه بر کلاژن دارای تمام ترکیبات مورد نیاز پوست است. این ترکیبات، نظیر ویتامین ث و زینک و بیوتین وهیالورونیک اسید به کلاژن کمک می کنند تا اثر گذاری کامل تر و بهتری داشته باشد و برای شادابی و طراوت موها نیز مفید است. این پودر تمام نیازهای پوست شما برای پیش گیری از ایجاد چروک های پوستی و همچنین آبرسانی را برطرف میکند یعنی برای سلامت و جوانسازی پوست موثر است. اما کلاژینو آبی تنها حاوی پودر کلاژن است. بدون هیچ گونه مواد اضافه ای!. 

البته این که کلاژینو آبی فقط حاوی کلاژن است نیز مزیت به حساب می آید. برای آن دسته از افرادی که تنها نیاز به مصرف کلاژن دارند و سایر ترکیبات مورد نیاز آنها نیست. هر دو مکمل از یک نوع کلاژن بهره برده اند. 

 

 

ترکیبات پودر کلاژن کلاژینو بیوتی :

کلاژن
ویتامین ث
زینک
هیالورونیک اسید
بیوتن

ترکیبات پودر کلاژن کلاژینو:

کلاژن 

کلاژینو بیوتی و کلاژینو آبی

 

مکمل های مرتبط با مو و ناخن را مشاهده کنید.  

جدول ترکیبات پودرکلاژینو بیوتی:

مقدار در هر ساشه

ترکیبات

300ug

بیوتین

60mg

ویتامین ث

19.5 kcal

انرژی

4.75gr

کلاژن دریایی

5 mg

روی (به عنوان گلوکونات روی)

5 mg

هیالورونیک اسید

0.23 g

کربوهیدرات ها

0

چربی کل

0

فیبرهای غذایی

0

شکر

0

نمک

 

 

جدول ترکیبات پودر کلاژینو:

عنوان

مقدار

انرژی

19.5 Kcal

پروتئین

4.75 g

کربوهیدرات

0.23 g

شکر

0

چربی کل

0

چربی های اشباع شده

0

سدیم

0

فیبرهای غذایی

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعاریفی کوتاه از ترکیبات کلاژینو و کلاژینو بیوتی:

کلاژن:

کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن است که باعث  کاهش چین و چروک، جلوگیری از افتادگی پوست می  شود. همچنین به دلیل خاصیت آبرسانی شادابی پوست را به همراه دارد. این پروتئین در افزایش ضخامت فولیکول مو موثر است. اضافه شدن ویتامین ث، بیوتین، زینک و هیالورونیک اسید سرعت جذب و تاثیرات این پروتئین را چندین برابر می‌کند.کلاژن دریایی یا ماهی از پوست ماهی بدست می آید در بیشتر محصولات، کلاژن از پوست خوک و گاو تهیه شده است. اخیراً افراد بیشتری به دلایل مختلف کلاژن ماهی را انتخاب کرده اند.

کلاژن ماهی همچنین جایگزین سایر اشکال کلاژن برای افرادی است که در مورد استفاده از آن ها مشکل دارند.

این مشکلات عبارتند از:

  • برخی افراد به دلیل اعتقادات و دغدغه های مذهبی خود قادر به استفاده از کلاژن ساخته شده از خوک و گاو نیستند.
  • برخی از افراد نگران این موضوع هستند که پروتئین های مورد استفاده در محصولات کلاژن می تواند با بیماری جنون گاوی مرتبط باشد.
  • برخی نیز کلاژن دریایی را جایگزین پایدارتری می دانند.

در صنعت ماهیگیری اغلب از ماهی هایی که صید می شوند مواد خام استفاده نشده زیادی باقی می ماند، از جمله پوست ماهی که کلاژن دریایی از آن بدست می آید. بنابراین کلاژن ماهی برای شرکت های آرایشی و بهداشتی گزینه ای اقتصادی و سازگارتر با محیط زیست ارائه می دهد. به جای هدر دادن پوست ماهی، شرکت ها می توانند از مواد اضافی برای تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده کنند. کلاژن دریایی دارای مقادیر بسیار زیادی از آمینو اسیدهای گلیسین، پرولین و هیدروکسی پرولین است و در مقایسه سایر منابع آن  بسیار منحصر به فرد است.

 

گلیسین:

گلیسین در شکل دهی به انواع پروتئین بسیار موثر است. این آمینو اسید برای تشکیل بافت‌های پیوندی که باعث انعطاف مفاصل می‌شوند بسیار ضروری است. همچنین گلیسین به تشکیل آنتی اکسیدان گلوتاتیون کمک می کند در نتیجه می‌تواند از آسیب به سلول‌ها و علائم پیری جلوگیری کند.

 

هیدروکسی پرولین:

هیدروکسی پرولین علاوه بر این که برای سنتز کلاژن در استخوان‌ها و بافت پوست ضروری است میزان تخریب این پروتئین و الاستیسین را نیز کاهش می‌دهد. همچنین به عنوان اولین خط دفاعی در مقابل هجوم میکروارگانیسم‌ها به بدن عمل می‌کند و پوستی سالم و جوان را به شما هدیه می‌دهد.

 

پرولین:

یکی از اولین علائم وجود ماده هیدروکسی پرولین، پرولین است که در تشکیل کلاژن و غضروف دخالت دارد. پرولین در ایجاد و نگه داری پوست و بافت های پیوندی سالم نقش اساسی دارد. فواید پرولین در درمان ورم مفاصل و استخوان، درد پشت و … شناخته شده است سلامت استخوان‌ها و مفاصل را تضمین می‌کنند، لک ها را کاهش می‌دهد، میزان قند خون را متعادل می‌سازد، مدت زمان لازم برای بهبود زخم‌ها را کاهش می‌دهند، از رشد باکتری‌های مضر در بدن جلوگیری می‌کند و وزن بدن را متعادل می‌سازند.

تفاوت کلاژینو و کلاژینو بیوتی

زینک:

زینک دومین عنصر ناکافی در بدن، به عنوان کاتالیزور آنزیم ها به تولید پروتئین کلاژن کمک می کند. زینک یکی از مواد معدنی بسیار مفید برای حفظ سلامتی پوست و مو است. کلاژینو بیوتی به دلیل دارا بودن زینک، در رفع آکنه، ترمیم زخم ها و کارکرد درست غدد چربی اطراف فولیکول، کمک به رشد ناخن ها، چین و چروک های موجود در پوست و پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب تقویت پوست و زیبایی و شفافیت آن شده و روند سفید شدن موها را کاهش می دهد.مصرف مقدار کافی این ریزمغذی از ریزش مو جلوگیری کرده و با خواص آنتی اکسیدانی در بازسازی پوست نقش بسزایی دارد. 

فواید زینک در کلاژینو بیوتی

بیوتین:

بیوتین از مهم ترین ترکیبات موجود در پودر کلاژینو بیوتی است که برای حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن ها بسیار مفید است. یک ویتامین محلول در آب است که با عنوان ویتامین B7 شناخته می شود. با تولید چربی های اشباع باعث تغذیه پوست و در نتیجه شفافیت و شادابی پوست خواهد شد. همچنین در افزایش ضخامت ناخن در افرادی که دارای ناخن های شکننده هستند موثر است و با افزایش رشد موها، به داشتن موهای سالم و ضخیم کمک می کند این ویتامین معمولا همراه با زینک برای جلوگیری از ریزش مو تجویز می‌شود و با تحریک پروتئین سازی و همچنین تولید کراتین در بدن زیبایی پوست و موی شما و استحکام ناخن ها را دوچندان می‌کند.

 فواید کلاژینو بیوتی و کلاژینو آبی

ویتامین ث:

ویتامین ث موجود در پودر کلاژینو بیوتی یک ویتامین ضروری است که تأثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست و مو دارد. ویتامین ث از جمله ویتامین های محلول در آب بوده که می تواند کلاژن سازی را تقویت کند. افرادی که از ویتامین سی استفاده می کنند، پوستی شاداب تر و جوان تر خواهند داشت. ویتامین ث با داشتن خواص آنتی اکسیدانی نقش مهمی در سنتز کلاژن و شادابی پوست دارد. کلاژینو بیوتی با داشتن این ویتامین به رفع خشکی و لک های پوستی، ترمیم زخم ها، مشکلات پوستی مانند اگزما را تسریع می‌کند و حفاظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کنند.

 

فواید کلاژینو بیوتی در داروخانه آنلاین داروکالا

هیالورونیک اسید:

هیالورونیک اسید از کلیدی ترین مولکول ها برای حفظ رطوبت پوست چین و چروک ها را بهبود بخشیده و با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای حفظ سلامت مفاصل نیز بسیار مفید است و هم کلاژن سازی را تقویت می کند. مصرف این ترکیب با فرآیند پیری مقابله کرده و همچنین افزایش انعطاف پذیری پوست  است و از تأثیر عوامل محیطی بر پوست جلوگیری می‌کند.

 

هیالورونیک اسید و فواید آن در پوست

 

روش مصرف کلاژینو و کلاژینو بیوتی:

ابتدا پودر را داخل لیوان ریخته، سپس نوشیدنی مورد علاقه خود مایعات مختلفی از قبیل آب، شیر، سوپ، آب میوه، ماست، قهوه و غیره را به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید تا کامل حل شود. . پودرهای کلاژینو و کلاژینو بیوتی عاری از هر گونه چربی، قند و کلسترول و همچنین فاقد هر گونه رنگ و مواد نگهدارنده است که مصرف آن برای افراد دیابتی و کتوژنیک (در صورت صلاحدید پزشک) بلامانع است.

مقدار مصرفروزانه یک ساشه (به دستور العمل داخل جعبه مراجعه گردد) با مصرف ۸ الی ۱۶ هفته مصرف شود. با مصرف روزانه یک ساشه (g ۵   Daily) از مزایای معجزه‌ آسای آن بهره‌مند شوید.

 

 

توصیه و هشدار مصرف پودر کلاژینو و کلاژینو بیوتی :

  • در جای خشک و خنک دور از دسترس کودکان قرار داده شود.
  • زنان حامله، مادران شیرده و کودکان با نظر پزشک مصرف کنند.
  • این فرآورده با بیس فسفاتها، کینولینها، تتراسیکیلن ها و پنی سیلامینها تداخل دارد.
  • در صورت مصرف داروهای خاص حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • این فراورده جهت پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری نمی باشد.
  • منشا کلاژینو ماهی است بنابراین در صورت حساسیت به ماهی و فرآورده های دریایی از مصرف محصول خودداری کنید.
  • از مصرف بیش از میزان توصیه شده خودداری کنید.

 

 

مشخصات پودر کلاژینو:

  • جلوگیری از پیری پوست
  • کلاژینو کمک به استحکام و ضد چروک پوست
  • تامین پروتئین پوست و، مو و ناخن
  • مانع از ایجاد چین و چروک بخصوص در نواحی دور چشم
  • کمک به آبرسانی پوست
  • عاری از چربی و کلسترول
  • بایواکتیو با جذب بسیار بالا و فاقد طعم و بو
  • قابل حل در انواع نوشیدنی ها، اسموتی و انواع ماست ها و فاقد مواد افزودنی
  • تقویت و درخشندگی مو
  • افزایش استحکام استخوان ها
  • کمک به پروسه غضروف سازی

 

 

مشخصات پودر کلاژینو بیوتی:

  • کاهش چین و چروک
  • حاوی ویتامین ث برای افزایش کلاژن سازی
  • افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست
  • حفظ شادابی و طراوت و آبرسانی پوست
  • جلوگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت فولیکول مو
  • بدون قند، بدون چربی، بدون نمک و اسیدهای چرب ترانس
  • بدون مواد نگهدارنده
  • افزایش رشد مو و استحکام ناخن ها
  • کمک به ترمیم زخم ها و رفع آکنه
  • حفاظت از پوست در برابر عوامل خارجی و اشعه UV

 

 

سایر موارد مصرف کلاژینو و کلاژینو بیوتی :

حفظ ساختار و سلامت مفاصل، استخوان‌ها، غضروف‌ها، رباط ها، تاندون‌ها و رگ‌های خونی نیز از وظایف کلاژن در بدن است. بنابراین کلاژینو و کلاژینو بیوتی فقط برای سلامت پوست نیستند. کلاژن از طرف دیگر منجر به تقویت و استحکام در استخوان های فرد شده و در نتیجه به انعطاف پذیری آن ها کمک می کند. مکمل غذایی مورد نظر به واسطه ترکیبات موجود در آن، از آسیب به مفاصل و رباط ها جلوگیری کرده و به واسطه افزایش جذب کلسیم نیز از پوکی استخوان ها پیشگیری می کند.

 

 

سخن پایانی:

شاید کلاژینو بیوتی کامل تر و قوی تر از کلاژینو به نظر برسد و ترکیبات آن کمک کننده به جذب بهتر کلاژن در بدن شوند. اما ممکن است شما در کنار مصرف کلاژن به طور مثال از مولتی ویتامین هایی که حاوی ترکیبات موثر در جذب کلاژن هستند استفاده کنید، در این صورت نیاز به پرداخت هزینه بیشتر نداشته و می توانید از کلاژینو که فقط حاوی پودر کلاژن است استفاده کنید.